Jiří Motyčka píše:
Sabin píše:
... Bratře Jiří, omlouvám se, že jsem nepoužil ta správná témata ...
To mě ani tak nevadí, jako stále chybějící odpověď na příspěvek v Žižkovi, kde stále kvůli tobě čekám s přesunem.
Myslíš toto?
Jan píše:
Sabin píše:
Nevím sice proč, ale rozhodně jsem proti.
Bratříčku, já vim proč...
O tom by se sice s úspěchem dalo pochyboval, ale nebudu soudit, abych nebyl souzen.
Jan píše:
Protože jsem zastáncem názoru, že reforma se nedá dělat "odspodu" nebo "z lidu" - protože dochází k přehmatům, které se pak omlouvají výmluvami o "kácení lesa a lítání tříšek".
Plně souhlasím, ale jestli narážíš na husitskou reformaci, tak ta nevzešla odspodu, ale přišla z Pražského vysokého učení.
Jan píše:
Husitství je pro mě prostě učebnicový příklad, jak se revoluce dělat nemá, jak z původně dobrého záměru vznikne několikaletý masakr... a takhle si reformu vůbec, ale vůbec nepředstavuju.
Masakr? Nestěžuj si, ještě je vás tady dost.
Jak si představuješ reformu? Dobrý den svatý otče, navrhuji vrátit se k chudobě prvotní církve. Ano milý synu máš pravdu. Ihned vše rozdáme chudým.
Nenech se vysmát. Kdy mohli husité svobodně a veřejně diskutovat o Pravdě (o reformaci)? Až v Bazileji, když už papeženci nevěděli kudy kam. A i to byla jenom lstivá záminka.
Jan píše:
Já se v těhlech věcech nehodnotím, ale vše přenechávám Bohu, jak ten si to přebere.
Mě by zajímalo jak si každou neděli přebýrá to, že nedodržujete přikázání Krista o přijímání krve a těla Páně.
Jan píše:
Přehlížím argumenty? Zatím jsem od tebe neviděl žádné, které by nezaváněli Jiráskem a jeho jasně prohusitskou interpretací.
Jirásek byl romanopisec nikoliv historik, tudíž vycházím například z Kejře,Pelcla, Tomka, Novotného, Šmahela nebo Čorneje.