Na našem diskusním fóru se rozproudila diskuse týkající se uvedeného spisku anonymního autora, který se uvádí pod pseudonymem Pogius, v tématech o
Husově procesu (= počátek diskuse) v Kostnici a
Jeronýmovi Pražském (= počátek diskuse). V této debatě jsou uvedeny i obsáhlé citace z Pogiova spisu.
Z této diskuse vyjmu pár citací, které jsou echem základních skutečností uvedených v úvodním příspěvku tohoto tématu:
Citace:
...V této Pogiově interpretaci je naprosto evidentní, že Hus by těmito slovy hájil nejradikálnější remanenční stanovisko, tj. transsignifikaci. Víc by už nemusel dodávat a jeho osud by byl těmito slovy prakticky zpečetěn ...
... k Husovu obvinění z učení o remanenci.
Citace:
... Navíc přesně takto dodnes argumentují protestanti (jakoby Pogio jejich stanovisko znal) ...
... k obvinění, které se v Kostnici vůbec neprojednávalo, totiž že Hus odsuzoval a byl proti celibátu.
Citace:
... Pogius jakoby nám chtěl uchovat svědectví o tom, že Hus byl odsouzen oprávněně, nebo jakoby Pogiova stanoviska byla už "tenkráte" protestantská ...
Citace:
... Ano, s tím by se dalo v zásadě souhlasit, pokud by tomu tak doopravdy bylo ...
Citace:
... Z tohoto mého příspěvku již musí být patrné zásadní rozpory mezi "svědectvím", které nám "odkázal" (takřečený) Pogius, svědectvím očitého, byť třeba poněkud zaujatého pozorovatele a historickými fakty ...
... v příspěvku o Jeronýmovi Pražském.
atd. ...
mirrro píše:
... Je to jistě zajímavá a velmi příkrá diskrepance mezi oběma prameny ...
Důvod tohoto podstatného rozdílu mezi těmito dvěma prameny je nasnadě - jeden je od očitého svědka a ten druhý od
"očitého
".