Dann machte Jiří Motyčka folgende Einlassung:
Citace:
Domnívám se, resp. jsem přesvědčen, že je to "jenom" otázka vůle současné římsko-katolické církve a především pochopitelně Vatikánu v čele s papežem. Nic jiného za tím nehledejme. Vše ostatní jsou jenom jejich účelové výmluvy, i když vypadají velice sofistikovaně. Obávám se však, že pokud by katolíci chtěli našeho mistra Jana plně rehabilitovat, museli by překročit svůj vlastní stín. Ale už se asi zase opakuji.
Zcela jiná věc je Husovo svatořečení, o něž ale protestantské církve vůbec nestojí, ba právě naopak. Ale o tom všem už bylo řečeno mnohé v tomto tématu, v němž jsme právě započali už 11. stránku
Citace:
Ich glaube, respektive ich bin davon überzeugt , dass es "nur" eine Frage des Willens der römisch-katholischen Kirche und vor allem natürlich des Vatikans und des Papstes ist. Sonst brauchen wir da nichts suchen. Alles andere sind nur Ausreden, auch wenn sie sehr gebildtet daherkommen mögen. Ich fürchte aber , dass, wenn die Katholiken unseren unsere Meister Jan Hus voll rehabilitieren, müsstern sie über ihren eigenen Schatten springen.
Eine ganz andere Sache ist die Heiligsprechung von Hus. Daran sind die evangelischen Kirchen aber überhaupt nicht interessiert , ganz im Gegenteil. Aber darüber wurde die letzten 11 Seiten schon viel gesagt.
(Eine Zusammenfassung dieser 11 Seiten bereit ich vor, wird aber etwas dauern)