Kolssteyn píše:
Tak mě jako laika u toho napadá, "...a není to nakonec jedno, jestli je přijímání podobojí nebo pod jednou?" ...
Desátníku,
ono to zas tak jedno není, podobojí...podjednou. Lidově řečeno, dle uvedeného evangelia , co patří všem ať to mají. ŘKC si to upravila jen pro sebe a tím dala najevo, že její zástupci mají právo na to co ostatní věřící ne. Někomu to jedno je jiným ne. Stejné jako u kázání. ŘKC včetně papeže nechtěla aby se Bible kázela v rodném jazyce pro všechny v daném státě. Neboť s nevědomostí se dá pracovat víc. Přirovnání...abstinent do sklepa k vinařům nepůjde, stejně jako ateista na kázání, do sklípku přijdou i lidé, kterým si tam líbí, rádi příjimají co jim je podáváno, ale víc je nezajímá. Kdyby jim o tom víně někdo vyprávěl v latině, tak jej budou poslouchat a věřit co říká a jak to myslí, něboť on je autorita a není nutné se tím dál zabývat. Pak tam přijdou jiní a něco o tom vínku vědí. Není jim jedno, že informace jsou podávané tímto způsobem a chtějí se dovědět víc. Poté se rozhodou proto, aby získané informace byly dostupné všem a každý si o tom mohl udělat svůj názor, podle své zkušenosti a získaných/načteným/ informací