Mně taky u něčeho příjde, že to úplně neodpovídá reáliím z počátku 15. století. Třeba ta roubená stavení nebo právě oblečení. To bych osobně tipoval až tak 80 - 100 let později. Někam do doby Jagellonské.
Z nějakých odborných závěrů jejich programátoři musí vycházet. Ale jelikož to nejsou historikové a mnozí z nich o historii asi příliš nevědí, což samozřejmě nevylučuje, že o daném období museli projít školením, pak se spoléhají na různé publikace, rady "odborníků", něco odkoukají z filmů a historických rekonstrukcí středověkých bitev a slavností, ap. Jinými slovy:
přejímají podněty z mnoha stran a různých úrovní věrohodnosti.
Tvůrci si sami na sebe upletli bič tím, že hru od počátku prezentují jako "realistické RPG", a že se snaží jít až k miximální detailnosti - viz. novinky o vegetaci 15. století a najmutí si profesionálních střelců z luků a šermířů. Ovšem je potřeba si uvědomit, že hra není prioritně cílena na český a slovenský trh, naopak na evropský a severoamerický. A tam někdo, kdo se tímhle celý život nezajímal a nemá vztah k českému prostředí, nemá šanci odhalit, že něco z dobových reálií nesedí.
A hlavně, co je nejdůležitější, o úspěchu hry rozhodnou jen její samotné kvality (tj. hratelnost a prezentace), nikoli to, jestli ve všem odpovídá na 100% skutečnosti. Nehledě na to, že hru budou recenzovat, v médiích prezentovat a vůbec celkově utvářet marketingový obraz celého projektu hlavně a zejména lidé z herního a producentského světa, kteří zřejmě nebudou ani tušit, že se to odehrává za vlády Lucemburků, ap. Nedávno mi z jednoho významného českého herního webu psali dotaz, že zrovna píší preview o hře, a tak se chtějí ujistit, cituji:
"...jestli ten Zikmund a Václav jsou skutečné postavy." Docela hustý, co? A jejich preview profesionální a čtený v řádech desetitisíců...