Právě je 21.11.2024 - 22:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Měli by jste chuť zahrát si hru s touto tématikou ?
Určitě Ano 92%  92%  [ 23 ]
Určitě ne 4%  4%  [ 1 ]
Je mě to úplně jedno 4%  4%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 25
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31.08.2012 - 05:45 
Offline
velitel vozu
velitel vozu
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2010 - 11:42
Příspěvky: 454
Vyjádření Dana Vávry, hlavního vývojáře husitské hry...

"...Tahle komprese prostředí se ovšem negativně projevuje na grafice. Abyste každých deset metrů mohli umístit hrad, jeskyni nebo tábor loupežníků, musíte vytvořit měsíční krajinu a lokace schovávat do nesmyslných kráterů nebo za kopce, které musíte udělat co nejvyšší, aby přes ně nebylo vidět moc daleko. Výsledkem je prostředí, které má do reálné krajiny hodně daleko, nelze se v něm bez mapy absolutně orientovat a většinou vypadá blbě. Říkám tomu bramborová krajina, protože povrch terénu připomíná povrch brambory.

Je vám asi jasné, že to, co jsem právě popsal, je cesta, kterou se rozhodně nechceme vydat. Snažíme se dělat realistickou hru a chceme mít krásnou realistickou krajinu. Pokud vám je ovšem podezřelé, že by byli všichni vývojáři tak “pitomí” a dělali to celou dobu špatně, místo aby si prostě vzali reálnou mapu a okopírovali ji do hry, máte pravdu - nejsou. Ono to totiž vůbec není tak jednoduché a na příkladu krajiny pro naši hru se vám pokusím vysvětlit, proč.

Naše hra je historická a odehrává se na zcela konkrétních reálných místech. Nikdo sice nemůže říct, jak přesně ta místa před pár set lety vypadala, nicméně řeky tečou pořád stejným korytem, cesty vedou pořád víceméně stejně a města a vesnice jsou pořád na stejných místech. A jelikož jsem tak trochu úchylný pedant, chci to mít v naší hře správně. Nedokázal bych tvrdit, že se naše hra odehrává v Praze a následně stvořit nějakou nesmyslnou vesnici v bramborové krajině.

Při konstruování dějové linie pro hru jsem proto postupoval opačně, než je běžné. Věděl jsem, co bych asi chtěl vyprávět, než jsem ovšem začal vymýšlet detaily, hledal jsem reálná místa, na kterých by se to mohlo odehrávat. To znamená místa, kde se v průběhu období, kdy se naše hra odehrává, stalo něco, co s historickými událostmi souviselo a já k tomu mohl naroubovat svůj příběh. Dané místo navíc muselo mít co nejvíce zajímavých bodů na co nejmenší ploše, abychom nemuseli vytvářet absurdní krajiny o rozměrech desítek kilometrů čtverečních a hráč se nemusel ploužit hodiny prázdnými lesy.

Jelikož stěžejní události příběhu se odehrávají na několika místech, vzdálených od sebe desítky i stovky kilometrů, bylo potřeba rozhodnout, zda půjdeme cestou fikce a plácneme vedle sebe zcela nesouvisející místa jako třeba Berlín a Londýn do jedné mapy 3x3 km, nebo zda bude ve hře nějaký loading a hráč se mezi příliš vzdálenými místy přesune po mapě. Rozhodl jsem se pro druhou variantu. Hra se proto bude odehrávat na několika menších mapách, které budou reálné, místo jedné mapy nesmyslné. Důvodem nebylo technické omezení enginu, ale prostě jen a pouze snaha o realističnost.

Následně jsem začal vybírat vhodná místa pro každou z těchto samostatných map. Přečetl jsem několik knih týkajících se událostí z našeho příběhu a vypisoval si zajímavá místa. Pak jsem si pustil stránky hrady.cz, mapující takřka veškeré kulturní památky v naší zemi, a na tamní mapě jsem začal od místa, kde se odehrává stěžejní událost první lokace naší hry, a začal jsem systematicky pročesávat okolí, abych nalezl místa, která s danou událostí souvisí a mohla by být zajímavá pro hru.

Prošel jsem mnoho desítek hradů, tvrzí a městeček a u každého zkoumal jeho historii. Skončil jsem s asi dvěma desítkami míst, která vypadala slibně, a začal je zkoumat hlouběji. Nakonec jsem vybral dvě lokace, kde se odehrály události, které takřka předčily moje očekávání, a k mé velké radosti jsem zjistil, že zmínky o nich jsou hned ve dvou románech, odehrávajících se ve stejném období, jako náš příběh, a v jejichž bezprostřední blízkosti se nachází spousta zajímavých míst a krásná divoká příroda. Kromě toho osudy lidí, kteří zde žili, přímo vybízely k zakomponování do našeho příběhu.

Bohužel, ona místa od sebe byla vzdálená dvanáct kilometrů vzdušnou čarou, což je opravdu hodně. Podobně velká krajina je nad naše realizační možnosti a navíc by byla zcela nezábavná na hraní. Pokud bychom se drželi reality, vytvořili bychom deset kilometrů prázdných lesů. Kdybychom je osázeli něčím, co v nich nebylo, popřeli bychom důvod toho, proč se držíme reality. Přišel tedy čas dělat kompromisy..."

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10.12.2012 - 09:02 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
http://www.eurogamer.cz/articles/2012-1 ... dovkem-rpg

Moc se tesim...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Návod na hru Husita?
PříspěvekNapsal: 11.01.2013 - 21:17 
Offline
příslušník chudiny

Registrován: 11.01.2013 - 21:11
Příspěvky: 3
Lidi, nedávno jsem se dostal ke staré hře Husita. Nemáte prosím někdo návod? Kromě farem nemůžu nic postavit, takže potupná smrt od křižáků je jen otázkou času (cca 7 minut).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17.01.2013 - 12:59 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
http://bonusweb.idnes.cz/warhorse-husit ... agazin_anb


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24.02.2013 - 23:32 
Offline
příslušník chudiny

Registrován: 24.02.2013 - 22:15
Příspěvky: 1
Tady je ukázka z další chystané hry o husitech:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =129152046


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25.02.2013 - 16:55 
Offline
hejtman nad řádem
hejtman nad řádem
Uživatelský avatar

Registrován: 20.08.2009 - 21:45
Příspěvky: 1283
Bydliště: Plzeň - město Slunce
Oni to udělali nejen jako bitvu, ale i humorně, na jednom obrázku tam třeba někdo běží do kadibudky, která má okénko ve tvaru kalicha. :P

_________________
Skláním se před všemi, kteří měli odvahu postavit se církvi ještě v dobách, kdy měla moc nad světem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25.02.2013 - 17:34 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Dáša Nová píše:
Oni to udělali nejen jako bitvu, ale i humorně, na jednom obrázku tam třeba někdo běží do kadibudky, která má okénko ve tvaru kalicha ...
:D
Vidíš, kdybys na to neupozornila, ani bych si toho nevšim'. :oops:

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26.03.2013 - 15:13 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
http://games.tiscali.cz/video/zabery-z- ... uboj-62415


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: hra "Kingdom Come: Deliverance"
PříspěvekNapsal: 20.12.2013 - 06:43 
Offline
velitel vozu
velitel vozu
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2010 - 11:42
Příspěvky: 454
A je to tady! Dlouho očekávaný projekt českého studia Warhorse pod vedením veleúspěšného vývojáře D. Vávry. Bylo oznámeno oficiální jméno husitského RPG i první směrodatné informace:

Zde oficiální oznámení:
http://warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_030&lang=cz

Náš web KONZOLISTA.cz zase získal první obrázky a taser:
http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=warhorse-studios-oznamuje-kingdom-come-deliverance-177842

Tady zbytek informací:
http://konzolista.tiscali.cz/articles/onearticle?link=prvni-informace-o-kingdom-come-deliverance-177861

Shrnu-li to, pak se bude jednat o RPG z pohledu první osoby, jež se bude odehrávat v reálném světě, kde "...inspirací jsou autentické postavy, historické prameny a reálné válečnictví." Příběh se bude odehrávat ve Svaté říši římské během pozdního středověku a přinese možnost zúčastnit se z vlastního pohledu brutálního boje o trůn v mocné zemi. Když uvážíme již od počátku cílenou propagaci husitské tématiky a samotný název hry Kingdom Come: Deliverance („Přijď Království Tvé: Vysvobození“), pak je zřejmé, že hlavním tématem budou husitské války.

Více informací až po první velké tiskové konferenci Warhorse 20. ledna 2014.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: hra "Kingdom Come: Deliverance"
PříspěvekNapsal: 20.12.2013 - 16:47 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Napo_Leon píše:
... Když uvážíme již od počátku cílenou propagaci husitské tématiky a samotný název hry Kingdom Come: Deliverance („Přijď Království Tvé: Vysvobození“), pak je zřejmé, že hlavním tématem budou husitské války ...
... no, z těch tebou odkazovaných popisů jsem z toho tenhle pocit moc neměl. :(
Zprvu jsem se domníval, že husitství bude hlavním tématem této hry, ale teď to na mě dělá dojem, že husitství v ní bude spíš jen okrajovou záležitostí ... :? :wink:

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Kingdom Come
PříspěvekNapsal: 01.01.2014 - 00:27 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
Tohle sem proste musim dat, uz se to pomalu blíží:

http://www.eurogamer.cz/videos/splaseny ... ngdom-come


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kingdom Come
PříspěvekNapsal: 01.01.2014 - 14:39 
Offline
velitel vozu
velitel vozu
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2010 - 11:42
Příspěvky: 454
Tenebrae píše:
Tohle sem proste musim dat, uz se to pomalu blíží:
http://www.eurogamer.cz/videos/splaseny ... ngdom-come

No, panečku, jak si umí Warhorse ze sebe vystřelit :lol: Na hru si ale ještě počkáme, letos zcela určitě nevyjde.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Husité v počítačových hrách
PříspěvekNapsal: 10.01.2014 - 15:50 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
http://www.eurogamer.cz/articles/2014-0 ... 14-stoleti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Husité v počítačových hrách
PříspěvekNapsal: 19.01.2014 - 13:39 
Offline
velitel vozu
velitel vozu
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2010 - 11:42
Příspěvky: 454
Obrázek

V novém LEVELu bude obrovský článek o Kingdom Come, a to nejen o vývoji hry a hře samotné, ale také o nemalém historickém exkurzu do roku 1403, kdy příběh začíná. Jako poradce autorovi při vysvětlování politické situace v Čechách a ve střední Evropě v onom bouřlivém roce jsem byl já. Autor článku si mně vybral hlavně díky zdejšímu webu a diskuzi věnované Zikmundovi Lucemburském, kam sem citoval z jednoho mého připravovaného díla. :D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Husité v počítačových hrách
PříspěvekNapsal: 22.01.2014 - 16:58 
Offline
práče
práče
Uživatelský avatar

Registrován: 28.06.2010 - 23:13
Příspěvky: 33
Bydliště: Praha
http://www.eurogamer.cz/videos/kompletn ... me-je-tady


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Husité - Ktož jsú boží bojovníci | © 1998-2020 M. Gelbič & J. Motyčka
TOPlist Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group Český překlad – phpBB.cz