Právě je 21.11.2024 - 22:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 619 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 42  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 08.03.2009 - 12:57 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Americký soud rozhodl, že Američan, který se v mládí stal obětí pedofila, může zažalovat Vatikán za to, že katolického kněze pedofila kryl. Podrobnosti v tomto článku v LN z 6. 3. t.r..
Pokud by Vatikánu nepomohla jeho imunita, byl by to asi zásadní průlom v dosavadní právní praxi a významný precedens.
Také mě překvapilo, kolik peněz musela katolická církev vyplatit na odškodném.

P.S. Dalšího komentáře se vzdávám, neboť tímto příspěvkem nechci vůbec naznačit, že by po této stránce bylo v nekatolických církvích vše v pořádku, americké nevyjímaje!

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 08.03.2009 - 19:30 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Jiří Motyčka píše:
Americký soud rozhodl, že Američan, který se v mládí stal obětí pedofila, může zažalovat Vatikán za to, že katolického kněze pedofila kryl. Podrobnosti v tomto článku v LN z 6. 3. t.r..
Pokud by Vatikánu nepomohla jeho imunita, byl by to asi zásadní průlom v dosavadní právní praxi a významný precedens.
Také mě překvapilo, kolik peněz musela katolická církev vyplatit na odškodném...

Tahle praxe "ochrany" nařknutých duchovních obvykle trvá jen do té doby, než se seženou důkazy pro nebo proti. Jestli byly nějaké důkazy předloženy, že skutečně k nějakému takovému prasáctví docházelo, nevěřím, že by Vatikán dotyčného dále "chránil". V odkazovaném článku není o žádných důkazech ani slovo, zda se vůbec nějaké našly. A soudit bez důkazů jen na základě "jedna paní povídala" - v našem případě "jeden pán povídal", to se přece v civilizovaných zemích nedělá.
Nechci se toho kněze nikterak zastávat, protože (jak řekl papež) pedofilie nemá v Církvi místo.
Pokud Vatikán hájil kněze jen do té doby, než se mu to prokázalo, není proč Vatikán žalovat. To je podobný jako kdybyste chtěli žalovat advokátku Slámovou za to, že obhajovala Kajínka.

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 08.03.2009 - 19:56 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Jan píše:
... Tahle praxe "ochrany" nařknutých duchovních obvykle trvá jen do té doby, než se seženou důkazy pro nebo proti ...
No, ono je to většínou poněkud jinak.
"Tahle praxe 'ochrany'" trvá po dobu, dokud dotyčného duchovního někdo nezažaluje a u soudu se prokáže jeho vina, nebo dokud to nevypátrá seriózní investigativní žurnalistika. Do té doby ho většinou církev pokrytecky kryje, aby ostuda nespatřila světlo sekulárního světa ... :wink:

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 08.03.2009 - 21:02 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Jiří Motyčka píše:
Jan píše:
... Tahle praxe "ochrany" nařknutých duchovních obvykle trvá jen do té doby, než se seženou důkazy pro nebo proti ...
No, ono je to většínou poněkud jinak.
"Tahle praxe 'ochrany'" trvá po dobu, dokud dotyčného duchovního někdo nezažaluje a u soudu se prokáže jeho vina, nebo dokud to nevypátrá seriózní investigativní žurnalistika. Do té doby ho většinou církev pokrytecky kryje, aby ostuda nespatřila světlo sekulárního světa ... :wink:


To, že do prokázání s ním jedná jako s nevinným, to není přece pokrytectví. Říká se tomu presumpce neviny. A kdyby se mu to neprokázalo, tak jej odsoudit nelze v žádné civilizované zemi. A na tom, že odsoudit někoho bez důkazů je pěkný svinstvo, na tom se snad shodneme.

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 08.03.2009 - 23:49 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Jan píše:
...To, že do prokázání s ním jedná jako s nevinným, to není přece pokrytectví. Říká se tomu presumpce neviny. ...
No, mně netřeba "školit" z právnických termínů, s nimiž se student práv seznámí už v prvním semestru PF a mnohdy i dříve. Obávám se, že jsi "malinko" nepochopil, co jsem měl na mysli. :roll:

Nejprve bych si dovolil ocitovat něco konkrétního z onoho článku: "Největší pozdvižení vyvolalo zjištění, že vyšší církevní hodnostáři o zneužívání častokrát věděli, ale nijak nezasáhli."
A teď obecně. Měl jsem na mysli to, že např. o zjevných pedofilních praktikách podřízeného jeho nadřízení objektivně vědí, ale nezakročí proti tomu ještě před tím, než mu to procesuálně dokáže civilní soud. Tomu se pak z pohledu lidí, kteří zvenčí sledují, co církev uvnitř zatajila, říká zase farizejství nebo rovnou blamáž ... :wink:

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 09.03.2009 - 20:35 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Jiří Motyčka píše:
"Největší pozdvižení vyvolalo zjištění, že vyšší církevní hodnostáři o zneužívání častokrát věděli, ale nijak nezasáhli."

Vyšší - tak může žalovat konkrétní diecézi, do které ten kněz patřil/patří, ale Vatikán z toho může vynechat, ne? Nebo jsme dospěli už tak daleko, že za provinění "zaměstnance jedné pobočky je souzena celá firma?", abych to přirovnal ke světským poměrům. Vatikán je centrem Církve, nadřízeným, čili vyšším církevním hodnostářem - přímým nadřízeným je pro onoho kněze diecézní biskup a ne přímo Vatikán. Může si žalovat diecézi, ale žalovat přímo Vatikán se mi jeví jako nesmysl.
Cituji z článku "Vatikán měl nad knězem kontrolu" - to je nesmysl. Vatikán nemůže kontrolovat jednoho každého kněze. Kontrola je záležitostí diecézí, kontrola kněží v diecézních vikariátech nebo děkanátech pak záležitostí okrskových vikářů nebo děkanů.

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 09.03.2009 - 22:07 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Jan píše:
... Vyšší - tak může žalovat konkrétní diecézi, do které ten kněz patřil/patří, ale Vatikán z toho může vynechat, ne? Nebo jsme dospěli už tak daleko, že za provinění "zaměstnance jedné pobočky je souzena celá firma?", abych to přirovnal ke světským poměrům...
Asi si furt nějak nerozumíme, nebo co. :roll:
Pokud mluvím o nadřízeném a podřízeném, mám na mysli fyzické osoby, od nichž je Vatikán ale opravdu strašně daleko, a to nejen geograficky. To je zejména posloupnost farář :arrow: biskup :arrow: arcibiskup, nebo jak je to v té vaší organizační episkopální struktuře.
No, a když se pedofilie odehraje na nějaké farnosti a biskup dané diecéze bude s oním provinivším se farářem držet basu, nikdo se to nemusí dovědět. Toto farizejství, které je jen a pouze o lidech (nikoli o institucích), jsem měl především na mysli. :twisted:

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pedofilie mezi kněžími
PříspěvekNapsal: 10.03.2009 - 16:42 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Jiří Motyčka píše:
No, a když se pedofilie odehraje na nějaké farnosti a biskup dané diecéze bude s oním provinivším se farářem držet basu, nikdo se to nemusí dovědět. Toto farizejství, které je jen a pouze o lidech (nikoli o institucích), jsem měl především na mysli. :twisted:


Sám píšeš, že biskup drží basu - tedy hlava diecéze a ne Vatikán. Tak si může žalovat diecézi ale Sancta Sede z toho může vynechat.

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ještě něco k té tradici ... ;-)
PříspěvekNapsal: 11.03.2009 - 00:17 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
JM 6. 3. 2009 ve 22:13 píše:
... Takže k věci, abychom to shrnuli. Tradicí jsou věroučné postuláty, dogmata a ty "jedině správné" výklady Písma, nikoli činy těch, kteří se více či méně na této skutečné tradici podíleleli a byli její součástí. Ano, to je velice pragmatické. ... :wink:
Tuším, žes to byl právě ty, Jene, kdo už tady zmiňoval Jakubův list (v jiné souvislosti).
Dovolím si z Jakubova listu ve výše uvedené souvislosti taky něco "málo" ocitovat a ponechávám bez komentáře.
úvod:
"Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem." (Jk 2, 10)

o činech:
"Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? ...
Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá
". (Jk 2, 14.17)

Ale třeba zase Písmo nechápu "kontextuálně". Možný to je ... :D

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ještě něco k té tradici ... ;-)
PříspěvekNapsal: 11.03.2009 - 14:38 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Jiří Motyčka píše:
"Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? ...
Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá
". (Jk 2, 14.17)

No, jsme u toho - Stejně tak víra, není li spojena se skutky... - tedy žádné "sola fide" ... :D

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ještě něco k té tradici ... ;-)
PříspěvekNapsal: 11.03.2009 - 16:07 
Offline
hejtman
hejtman
Uživatelský avatar

Registrován: 19.05.2005 - 10:48
Příspěvky: 8822
Bydliště: Athény východních Čech
Jan píše:
JM píše:
"Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? ...
Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá
". (Jk 2, 14.17)
No, jsme u toho - Stejně tak víra, není li spojena se skutky... - tedy žádné "sola fide" ... :D
Hezkýýýýý. Teď si asi myslíš, jak jsi mě zastihl vodkopanýho? ... :lol:
No, já se zase spíš domnívám, že jsi se velice šikovně vyvlékl z té tradice, na což jsem se repliky nedočkal. Všechno pěkně po pořádku, že ... :wink: :D

_________________
Super omnia vincit veritas (3Ezd 3, 12)
Ego sum via veritas et vita (J 14, 6)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.03.2009 - 17:33 
Offline
kazatel
kazatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.01.2004 - 14:47
Příspěvky: 996
Bydliště: Český Krumlov
Jan píše:
Vaše nenávist k Církvi je svého druhu obdivuhodná, vážený Sabine.
Kdo řekl že nenávidím církev? Jo aha ty myslíš tu římsko katolickou. Musíš správně definovat, když chceš abych někdo správně reagoval.
To je další Váš problém, že k papeženectví si automaticky vztahujete různá slova a berete to jako samozřejmost. Místo římskokatolictví píšete katolictví, místo římskokatolická církev píšete církev, atd. Nějak si pořád neuvědomujete, že tu nejste sami. Bohu chvála!

Jan píše:
Nejblíž nám je pravoslavná církev, sice jsme se někdy v tom roce 1054 rozštípli, ale věroučných rozdílů není moc.
To už tady jednou bylo, takže proč se znovu vzrušovat? Jo a až budeš někdy v Řecku, tak jim tam zkus nakukat to co ses pokoušel tady nalhat mě, že grekokatolíci spadaji pod Vatík. Dostaneš tam tak nabančíno, že nebudeš stíhat počítat schody.:lol:

Jan píše:
Jo, mimochodem, Váš podpis mě nepřestává fascinovat - "proti kříži kalichem" - jen taková poznámečka: symbolem víry byl od počátku kříž, kalich si vymysleli do znaku až husiti. Váš podpis by se dal chápat tak, že jdete nějakou nádobou proti prapůvodnímu křest. symbolu. To nevypadá dobře...
Ale vypadá to velice dobře a moc dobře víš co to znamená. Chápat to jako symbol boje proti křesťanství, je zvrácenost a překrucování faktů.
Vlastně vypadalo to dobře, protože na základě tvých příspěvků jsem si vypůjčil Masarykovské heslo.

Jan píše:
V záporném smyslu. My "jednuškové" se chápeme jako autentičtí pokračovatelé prvotní Církve, kterou založil Kristus, kdežto vy protestanti jste jakési alternativy odchýlené více či méně od Základu.
:lol: :lol: :lol:
Ani nevíš jak jsem rád, že ses takhle pěkně odkopal a napsal jsi tady, jak vlastně nahlíží papeženci na protestanty. Stejně jako prof.Halík, který o protestantech řekl, že je to slepá zvrácená odnož židovství.

Jan píše:
Ekumenismus je o přibližování se k sobě navzájem, přičemž ale katolíci - autentičtí pokračovatelé nemohou ustoupit z pozic, které zastávají. Kdyby ustoupili, bylo by to na úkor Pravdy.
A opět krásné odkopání. Ani nevíš, jakou mi dneska děláš radost!
Jestli Pravdou myslíš Písmo svaté, tak neexistuje jiné partičky, která by ho více nezneužila jako Vatík. Všemi svými dogmatickými zákony a papežovými příkazy si pro sebe udělali z Bible pouhé těžítko. Takže ve svém příspěvku změn slovo Pravda za slovo Lež a tím teprve napíšeš pravdu.

Na závěr, jako autentickému pokračovateli Krista :lol:, ti chci poděkovat, že pokud tu někdo zastával názor, že se papeženci poučili z historie a dá se s nimi mluvit, tak byl tebou krááááásně vyveden z omylu. Pořád se chováte nadřazeně a nadrasově.

_________________
Peklo je tam, kde rozum není možný.
Kde není světlo poznání, tam vládne temnota!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.03.2009 - 00:09 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Sabin píše:
Jan píše:
Nejblíž nám je pravoslavná církev, sice jsme se někdy v tom roce 1054 rozštípli, ale věroučných rozdílů není moc.

To už tady jednou bylo, takže proč se znovu vzrušovat? Jo a až budeš někdy v Řecku, tak jim tam zkus nakukat to co ses pokoušel tady nalhat mě, že grekokatolíci spadaji pod Vatík. Dostaneš tam tak nabančíno, že nebudeš stíhat počítat schody.:lol:

Tak v tomto případě mluvíš o nějaké lokální autokef. církvi. V našich zeměpisných šířkách se pod pojmem řeckokatolická crkev rozumí katolíci východního (byzantského) obřadu sjednocení s papežem. Mám i důkazy:
http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/bohos ... ava/559332 - rač si pustit zde odkazovaný záznam řeckokatolické bohoslužby z Prahy z emauzského kláštera a schválně zkus počítat kolikrát tam uslyšíš "našeho svatého otce velekněze všeobecné církve Benedikta římského papeže" - takže si důrazně vyprošuju nějaký obvinění ze lži, krávy jsme spolu nepásli, chlapečku!!!
Případně si přečti ten článeček před odkazem na audiozáznam. No, já ti ho raději budu citovat: Řeckokatolíci, nebo přesněji, katolíci byzantského obřadu patří do velkého společenství katolické církve, se kterou jsou věroučně jednotní. Uznávají autoritu římského biskupa (papeže) a liší se pouze svým obřadem a některými disciplinárními odlišnostmi. Eucharistii a ostatní liturgické úkony slaví v byzantsko-slovanském obřadu. Z tohoto důvodu je církví zdůrazňována mimořádná úcta ke sv. Cyrilu a Metodějovi. Řeckokatolická církev u nás ve svém povědomí se přirozeně považuje za přímou pokračovatelku a dědičku cyrilometodějského modelu, který ve své podstatě má tři základní body, a to východní spiritualitu, pak liturgii v lidovém jazyku a konečně jednotu s římským Apoštolským stolcem.
Cituji z oficiálnch stránek řeckokatolického exarchátu v ČR:
Řeckokatolíci, nebo přesněji, katolíci byzantského obřadu patří do velkého společenství katolické církve, se kterou jsou věroučně jednotní. Uznávají autoritu římského biskupa (papeže) a liší se pouze svým obřadem a některými disciplinárními odlišnostmi. Eucharistii a ostatní liturgické úkony slaví v byzantsko-slovanském obřadu. Z tohoto důvodu je církví zdůrazňována mimořádná úcta ke sv. Cyrilu a Metodějovi. Řeckokatolická církev u nás ve svém povědomí se přirozeně považuje za přímou pokračovatelku a dědičku cyrilometodějského modelu, který ve své podstatě má tři základní body a to východní spiritualitu, pak liturgii v lidovém jazyku a konečně jednotu s římským Apoštolským stolcem.
Historickým milníkem pro další vývoj lze považovat Brest-Litevskou a později i Užhorodskou unii t.j. uzavření Unie (sjednocení) s římskou katolickou církví, apoštolskou konstitucí O unii východních křesťanů s římskou církví, kterou vydal roku 1595 papež Klement VIII.
Do období monarchie spadali řeckokatolící pod pravomoc lvovské diecéze. Významným krokem bylo ustanovení 22. září 1818 diecéze v Prešově papežem Piem VII bulou Relata semper. Po vzniku samostatného Československa byli řeckokatolíci v novém státě podřízeni pod jurisdikci prešovského biskupa. Pro řeckokatolíky v Čechách, na Moravě a Slezsku, pocházejících převážně z bývalé Podatské Rusi a východního Slovenska, byla dne 16. prosince 1933 zřízena v Praze ústřední farnost s kostelem (dnes katedrála) sv. Klimenta v areálu Klementina, který v roce 1931 daroval tehdejší pražský arcibiskup František Kordač. (viz katedrála). Prvním pražským farářem se stal pozdější světící biskup prešovský ThDr. Vasil Hopko. Prešovský vladyka biskup Peter Gojdič zřídil kromě pražské farnosti i řeckokatolickou farnost pro zemi Moravoslezskou se sídlem v Brně.
Po II. světové válce došlo ke zřízení pomocných ch správ s vlastním knězem v Liberci, Tachově, Plané, Jelení, Mikulově a Bruntále.
Po administrativním inscenovaném “Prešovském soboru” z 28. dubna 1950 komunistický režim řeckokatolickou církev v Československu zakázal a postavil mimo zákon. Všichni její věřící byli úředně prohlášeni za pravoslavné. Řeckokatoličtí kněží byli uvězněni a odsouzeni, někteří z nich s rodinami deportováni. Biskup Petr Gojdič byl také uvězněn, mučen a odsouzen k doživotnímu žaláři, kde také zemřel.
Jeho pomocný biskup Vasil Hopko po násilné likvidaci církve byl spolu s ostatními kněžími uvězněn a pak žil v internaci v klášteře v Oseku. Po smrti biskupa Gojdiče se stal pro všechny katolíky východního obřadu symbolem neochvějné věrnosti Svatému stolci a římskokatolické církvi. Podle jeho příkladu řeckokatoličtí kněží a jejich věřící v naprosté většině zachovali věrnost Římu.
Činnost řeckokatolické církve byla opět obnovena usnesením československé vlády ze dne 13. června 1968 na základě petiční akce, při které se shromáždilo přes 40 tisíc podpisů a kterou předal vládě pražský apoštolský administrátor František Tomášek. Tak se mohl po osmnácti letech vrátit pomocný biskup V. Hopko a vedení prešovské diecéze se 2. dubna ujal ordinář s právy sídelního biskupa Ján Hirka (1923), který však mohl být jmenován sídelním biskupem prešovským až po pádu komunistické vlády. Biskupské svěcení přijal v Prešově teprve 17. února 1990. Biskup Hopko zemřel 23.7.1976.
V Praze byla řeckokatolická farnost obnovena v roce 1968 a m správcem se stal Emanuel Hlaváč OSBM. V roce 1969 byl jmenován farářem otec Ivan Ljavinec, který dostal pověření jurisdikce pro celé území Čech a Moravy. Aktivita církve však byla fakticky omezena pouze na Prahu. Nikde jinde se již nepodařilo obnovit řeckokatolické farnosti. Normální podmínky pro její činnost přinesl až listopad 1989.
Dekrety prešovského biskupa z dubna 1992 byly zřízeny děkanáty v Ostravě pro Moravu a Slezsko a v Liberci. Po vzniku samostatného Českého republiky zřídil prešovský biskup Ján Hirka biskupský vikariát pro katolíky východního obřadu v České republice k 1.1.1993. Biskupským vikářem byl jmenován o. Ivan Ljavinec, kancléřem o. Eugen Ján Kočiš. Sídlo bylo zřízeno v části farní budovy farnosti sv. Haštala v Praze, kterou přičiněním pražského arcibiskupa Františka kardinála Tomáška a světícího biskupa Jana Lebedy dostala k dispozici pražská farnost u sv. Klimenta v roce 1989.
Papež Jan Pavel II. vyhlásil 13. března 1996 na území České republiky nový Apoštolský exarchát pro řeckokatolíky spadající pod přímou pravomoc Apoštolského stolce. Prvním exarchou se sídlem v Praze byl jmenován Mons. Ivan Ljavinec.
Apoštolský exarchát je organizačně a právně církevní útvar, určený pro katolíky byzantského obřadu, kteří žijí na území, kde ještě nejsou administrativně zorganizovány farnosti. V jeho čele stojí biskup, který má všechna práva diecézního biskupa. Exarchát je jakýmsi přípravným stádiem zřízení eparchie (diecéze). Spadá pod přímou pravomoc Apoštolského stolce – je řízen vatikánskou Kongregací pro východní církve, která zastupuje papeže.
Z českých světců, jejichž život byl spjat s východní liturgií jmenujme alespoň sv. Prokopa, sv. Ludmilu a sv. Václava, který stál u kolébky české státnosti.
Řeckokatolická církev uděluje svátost kněžství v duchu církevního kodexu pro východní církve a místního církevního práva také ženatým absolventům teologie. Biskupové a ovdovělí kněží jsou však již vázáni celibátem. Název "řeckokatolická církev" pochází z dob Marie Terezie a je málo výstižný, správnější by byl: katolická církev byzantského (východního) obřadu.
Papež Jan Pavel II. jmenoval dne 24. 4. 2003 nového biskupa Řeckokatolické církve v České republice. Stal se jim 55 - letý řeckokatolický kněz, učitel dogmatické teologie na Teologickém institutu UK v Košicích, ThDr. Ladislav Hučko.
Řeckokatolická církev v České republice má dnes 25 farností v sedmi děkanátech s 35 kněžími. Tyto farnosti mají poněkud jinou podobu, než na kterou jsme běžně zvyklí. Území jedné řeckokatolické farnosti zpravidla zahrnuje území několika okresů.
- viz http://www.exarchat.cz/content.php?pid=7

Takže klid a nohy v teple, a s obviněními ze lži opatrně. Když mě nebo kohokoliv jiného označíš za lháře, odsuzuješ ho jakožto lháře. A jsme opět u toho biblického, krásného, milého a kdo ví jakými možnými přívlastky ještě označitelného "Neodsuzujte abyste nebyli souzeni.", mám dojem, že si sám podřezáváš větev, na který sedíš... 8)

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.03.2009 - 00:46 
Offline
kazatel
kazatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.01.2004 - 14:47
Příspěvky: 996
Bydliště: Český Krumlov
Jan píše:
Takže klid a nohy v teple, a s obviněními ze lži opatrně. Když mě nebo kohokoliv jiného označíš za lháře, odsuzuješ ho jakožto lháře. A jsme opět u toho biblického, krásného, milého a kdo ví jakými možnými přívlastky ještě označitelného "Neodsuzujte abyste nebyli souzeni.", mám dojem, že si sám podřezáváš větev, na který sedíš... 8)

Co tě nemá. Já odsuzovat tebe? To vůbec nemám zapotřebí, protože to děláš sám za mne.
Jo, málem bych zapomněl, děkuji ti za lichotku, že jsem chlapeček. To už jsem dlouho neslyšel.

_________________
Peklo je tam, kde rozum není možný.
Kde není světlo poznání, tam vládne temnota!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.03.2009 - 01:57 
Offline
křižák

Registrován: 08.02.2009 - 17:13
Příspěvky: 627
Bydliště: jihovýchodní Morava
Sabin píše:
Jo, málem bych zapomněl, děkuji ti za lichotku, že jsem chlapeček. To už jsem dlouho neslyšel.
Mládí vpřed! :D

Jen doufám, že s těma řeckokatolíkama ti to už došlo.

_________________
Ut omnes unum sint.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 619 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Husité - Ktož jsú boží bojovníci | © 1998-2020 M. Gelbič & J. Motyčka
TOPlist Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group Český překlad – phpBB.cz