Kolssteyn píše:
JM píše:
Mj. také proto jsem v předchozí replice napsal: "A jak katolící vykládají svůj vztah k ženám, je v těchto souvislostech naprosto irelevantní...
Proto já jsem mírně ironicky poznamenal, že
"nepřipouští nějaké rozvláčnělosti tvořené výjimkami." Ano, ne všude je vliv patriarchátu nekompromisně dominantní. Ale stejně tak evangelická žena se v obecném prostředí musí potýkat s rozdělováním "genderových" úloh a v případě platů se taky nikdo nikoho jistě neptal, jestli náhodou není protestantského vyznání, ale hodnotil ji za stejnou práci odlišným platem bez ohledu na víru. Prostě tato společnost tak funguje, i mezi běžným lidem.
V optice rozdělení podle pohlaví, s tím moc nenadělá ani skutečnost, že "faráře" může u některých "menších" církví dělat žena ...... o to se nepřu, i když bych právě tohle v žádném případě nebagatelizoval ani nepodceňoval.
Ale já reagoval na to, že
křesťanská společenost je dva tisíce let patrirchální, což není IMHO pravdivý výrok, jinak řečeno, že podle jedné křesťanské círve - byť té největší - nelze generalizovat.
Nejde jen o to, že reformované církve ordinují do pastýřské služby ženy, ale jde pochopitelně i o rodiny křesťanů, v nichž by žena 21. století neměla hrát submisivní roli. Jaká je realita, je věc jiná. I muž křesťan může být velkým hříšníkem vedle své ženy trpitelky.
Kolssteyn píše:
Hezké, že se's aspoň ozval, teď je otázkou, jestli bych já vůbec reagoval na mail, v němž by mi někdo napsal jen tři slova ...
Však já už na něj taky nereagoval. Nebylo na co.
