Zespół LA MORRA działa od roku 2000 w Bazylei (Szwajcaria) pod kierownictwem artystycznym lutnisty Michała Gondko i flecistki Coriny Marti specjalizując się w wykonawstwie muzyki późnego średniowiecza oraz wczesnego renesansu. Wywodzący się z kręgów znanej bazylejskiej Schola Cantorum zespół dąży w swych interpretacjach do zachowania równowagi pomiędzy wiedzą płynącą z zdobyczy historiografii muzycznej oraz kreatywnością artystyczną. LA MORRA ma na swoim koncie liczne występy w ramach renomowanych europejskich festiwali muzyki dawnej (m.in. Festival van Vlaanderen, Holland Festival Oude Muziek, Rencontres de Musique Médiévale du Thoronet, Freunde Alter Musik in Basel, Il Canto delle Pietre) oraz cztery entuzjastycznie przyjęte przez międzynarodową prasę nagrania płytowe: Le Jardin De Plaisance (Raumklang, 2003), Dame de Deuil (Et'Cetera/Klara, 2005), Ex Libris Doctoris Amerbachii (Musiques Suisses, 2006) oraz Flour de Beaulté (Ramée, 2006).
LA MORRA
Corina Marti - flety
Michal Gondko - lutnia, giterna
Uri Smilansky - fidel
Marie Bournisien - harfa
Alex Potter - śpiew
Gawain Glenton - śpiew
Petter Johansen - śpiew
Giovanni Cantarini - śpiew
Koncert zespołu La Morra retransmitować będziemy dla Państwa w późniejszym terminie
MUSICORUM INTER COLLEGIA
Polifonia Europy Środkowo-Wschodniej, 1400-1500
ANONIM
Domine ad adiuvandum me festina rotulum
H-Bn 534 (‘Fragment koszycki’, Węgry, wczesny XV w.)
PETRUS WILHELMI DE GRUDENCZ (ok. 1400-?)
Predulcis eurus turbinis rigorem ventilantem cantio
CS-HK II A 7 (‘Codex Specialnik’, Praga, ok. 1500 r.)
ANONIM
Crucifixum / Cum rex glorie / Also heylich motet
D-TRs 322/1994 (‘Rękopis z Trieru’, Czechy?, wczesny XV w.)
ANONIM
Je languis d’amere mort virelai
F-Pn 6771 (‘Codex Reina’, Padwa lub Wenecja, ok. 1400-1410 r.)
JEHAN VAILLANT (udokumentowany w latach 1369-91)
Par maintes foys ai ouï recorder virelai
F-CHc MS 564 (‘Codex Chantilly’, Włochy?, ok. 1400 r.)
NICOLAUS [GERALDI?] DE RADOM (I poł. XV w.)
Magnificat anima mea Dominum antyfona
PL-Wn 8054 (‘Rękopis Kras’, Kraków? I poł. XV w.)
ANONIM
Grosz senen utwory na bazie francuskiej pieśni ‘J’ay pris amours’
PL-Kj 40098 (‘Partesy głogowskie’, Dolny Śląsk, ok. 1480 r.)
PETRUS WILHELMI DE GRUDENCZ
Probitate eminentem / Ploditando exarare motet
PL-Kj 40098 (‘Partesy głogowskie’)
PAULUS DE RHODA [d. 1514]
Der pfawin swancz utwór instrumentalny
PL-Kj 40098 (‘Partesy głogowskie’)
ANONIM
Exordium quadruplate / Nate dei / Concrepet / Verbum caro
CS-HK II A 7 (‘Codex Specialnik’)
- - - przerwa - - -
ANONIM
Intravit Ihesus in quoddam castellum czytanie z Ewangelii w/g św. Łukasza
PL-WRu I Q 466 (‘Notatnik Mikołaja z Koźla’, 1416-21)
OTHMARUS OPILIONIS DE JAWOR (ok. 1450 r.)
[Carmen?] Othmari Opilionis utwór bez tekstu
I-TRc 93 (‘Rękopis trydencki 93’, Trydent, ok. 1450 r.)
[ANDREAS?]
Ave pura tu puella cantio
CS-HK II A 7 (‘Codex Specialnik’)
WALTER FRYE (zm. przed 1457)
Ave regina celorum wersja czterogłosowa
CS-HK II A 7 (‘Codex Specialnik’)
[opr. M. GONDKO]
Christ ist erstanden
utwór inspirowany muzyką organową Europy Środkowej
PETRUS WILHELMI DE GRUDENCZ
Pax eterna / Iacob scalam / Terribilis motet
D-LEu MS 1236 (‘Rękopis Johannesa Kleina’, Niemcy, ok. 1460 r.)
ANONIM [rekonstrukcja: J. Černy]
Ave coronata / Alma parens / Ave regina celorum
CS-HK II A 6 (‘Franus Cantionale’, 1505 r.)
ANONIM
Ex trinitatis culmine iam sol verus illuxit rotulum
PL-GD 2315 (‘Fragmenty oliwskie’, Pomorze Wschodnie?, I poł. XV w.)
|