trener píše:
Já z toho jsem trochu rozpačitý, už jen totální absence nejpočetnější skupiny obyvatelstva, tedy dětí! Jiné své námitky jsem psal tady i tvůrcům...
Nevím, jestli na počátku 15. věku byly děti nejpočetnější skupinou obyvatelstva, obzvláště na vesnici. Domnívám se, že ne, jelikož úmrtnost dětí byla tehdy vyšší než 50%, tudíž tam nemohou pobíhat u každého stavení. Navíc ukazované záběry jsou někdy z počátku hry, která jak známo následuje jen krátce po zničení hrádku Stříbrná Skalice a vypálení okolních vesnic Zikmundovými Kumány, tudíž se většina zranitelného obyvatelstva (děti, staří a nemocní) raději uchýlila za pevné hradby Ratají. Ukazovaná vesnice je v jejím podhradí. V již odtajněných záběrech přímo z areálu Ratají jsou vidět velké zástupy uprchlíků, jejich provizorní stany, ap. takže bych děti čekal spíše tam...
Důvod, proč tam nevidíš děti, může být i ryze pragmatičtější: jsou daleko složitější na výrobu, nežli dospělý člověk. Jestli máš alespoň základní ponětí o tom, jak se tvoří NPC ve hrách, tak víš, že se vychází z relativně malé základny naskenovaných živých herců, kteří slouží jako základ k tvorbě všech ostatních postav. Dítě je anomálie, to je nejsložitější proces, většinou se dělá buď v závěru vývoje, nebo se netvoří vůbec.
Jen v málokterém akčním RPG jsem viděl dětské postavy jako NPC, většinou to jsou pouze postavy nějakým způsobem zapasované přímo do hlavní dějové linie, když se mihnou někdo v nějaké cutscéně nebo FMV. Kromě toho zde jsou i nějaké ohledy na přístupnost hry. Každý titul musí po dokončení projít brutálními testy a případnou cenzurou, kterou ratingové společnosti nařídí, jinak nedají souhlas k uvolnění do distribuce. Už teď je zřejmé, že ratingová přístupnost zde bude minimálně 16, nejspíše však 18 let. A v takovém případě cokoliv, co může rating vyhodnotit jako potencionálně rizikové (ve hrách jsou mnohem přísnější pravidla nežli ve filmech, například zde nesmí být smrt mladistvých nebo záběry násilí, kde jsou v blízkosti děti, ap.) tvůrci raději sami odpískají. Tudíž si řeknou pragmaticky: "Děti nejsou ani v jiných RPG titulech, jsou náročné na výrobu, mohou způsobit komplikace při ratingu a vlastně je do hry vůbec nepotřebujeme = nebudeme si s tím dělat hlavu"
Alfa verze se tak jmenuje proto, že je to pouze hrubý nástřel toho, co chtějí v konečném výsledku udělat. To není konečná verze hry, ta bude mnohem propracovanější, bude tam více NPC, detailů, interakce s prostředím, ap. Vůbec bych se nedivil vzhledem k tomu, jak je Vávra pověstný puntičkář a mistr detailu, že tam nakonec nějaké děti přeci jen nechá alespoň sem tam proběhnout...